
Referat:
Referat Spraw Obywatelskich
Sprawa:
Zameldowanie na pobyt czasowy polskiego obywatela
Miejsce załatwienia:
II piętro, pokój nr 26
Termin załatwienia:
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
Osoba do kontaktu:
Liliana Zielińska
Telefon kontaktowy:
(54) 286 50 09 wew. 115
Adres e-mail:
Wymagane dokumenty:
1. Formularz zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy - należy przygotować odrębny wniosek dla każdej osoby, która się melduje, również dla dziecka.
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, przydział spółdzielczy, umowa użyczenia lub decyzja administracyjna).
3. Ważny dokument potwierdzający tożsamość.
4. Pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie działa pełnomocnik.
Opłaty:
Brak opłaty za złożenie wniosku o zameldowanie na pobyt czasowy.
Możliwe dodatkowe opłaty:
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku, wnukowi) lub rodzeństwu jest bezpłatne,
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy.
Opłaty można dokonać:
-gotówką lub kartą płatniczą w kasie znajdującej się na parterze budynku urzędu,
-przelewem na konto:
Urząd Miejski, ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska
Santander Bank Polska S.A.
30 1090 1199 0000 0001 5435 5954
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
1. Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu. Pobyt czasowy to przebywanie przez ponad 3 miesiące poza miejscem stałego pobytu.
2. Zameldowanie w nowym miejscu pobytu czasowego powoduje automatyczne wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu czasowego. Zgłaszając zameldowanie na pobyt czasowy można zgłosić wymeldowanie z pobytu stałego.
3. Zgłoszenia możesz dokonać przez Internet poprzez www.gov.pl. Po zalogowaniu wybierz Usługi dla obywatela – Meldunek i wybory, a następnie wykorzystaj opcję "Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące".
4. Osoba dokonująca zameldowania na pobyt czasowy na złożony przez siebie wniosek otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
5. Od 1 lipca 2025 r. w aplikacji mObywatel możesz sprawdzić swoją historię zmian adresów zameldowania.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Do pobrania: